Naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz Pobierz

18.09.2011

We wrześniu jeździmy zdecydowanie wolniej

We wrześniu jeździmy zdecydowanie wolniej

Na początku września NaviExpert przeprowadził kolejne już badania natężenia ruchu drogowego w największych miastach Polski. Po nienajgorszych wynikach w lipcu wrzesień przyniósł zdecydowanie zmniejszenie średniej prędkości, z jaką poruszamy się w miastach. Początek roku szkolnego, koniec sezonu urlopowego oraz trwające (lub rozpoczynające się) inwestycje i remonty utrudniły poruszanie się autem szczególnie w Poznaniu, Warszawie i Gdańsku. Z wielkich miast najlepiej wypada Wrocław.

W porównaniu z lipcem poruszamy się średnio o 20 procent wolniej. O tym, że jeżdzi się wolniej, przekonujemy się na codzień, stojąc dłużej w korkach. Przykładowo w Poznaniu jeździmy o 17 proc. wolniej niż w lipcu i o 5 proc. wolniej niż w marcu br. Przyczyn takiego stanu rzeczy można upatrywać choćby w rozpoczętych wraz z początkiem roku szkolnego remontach, m.in. rond Kaponiera i Przybyszewskiego.

RAPORT NAVIEXPERT

Wykorzystane dane Community Traffic online – technologii generującej w czasie rzeczywistym dane dotyczące prędkości poruszających się pojazdów pochodzące z monitoringu kilkuset tysięcy pojazdów – NaviExpert monitoruje natężenie ruchu na polskich drogach. Analiza dotyczy największych miast, a gromadzone statystyki dotyczące średniej prędkości jazdy.

Z danych zebranych przez NaviExpert wynika, że w większości miast (dla których przeprowadzano pomiary także w marcu i lipcu br.) we wrześniu jeździ się wolniej. Doskonale widać to na przykładzie Poznania, gdzie średnia prędkość jest o ponad 5 proc. niższa niż w marcu i o blisko 17 proc. niż podczas wakacji. Średnia prędkość w godzinach szczytu zmniejszyła się także w Warszawie (o blisko 3 proc. względem prędkości z marca i o ponad 15 proc. względem wakacyjnych pomiarów) – gdzie m.in. trwają budowy wiaduktu na Trasie Toruńskiej oraz II linii metra przy ul. Świętokrzyskiej. W sierpniu do remontowanych tras stolicy dołączyła także m.in. Aleja Zieleniecka. Zdecydowanie wolniej (o 21 proc.) niż w lipcu jeździ się także mieszkańcom Krakowa, gdzie w sierpniu zaczął się m.in. remont mostu Piłsudskiego, a we wrześniu – ulic Sewera i Lenartowicza. Podobne tendencje są widoczne także w Gdańsku, Katowicach i Łodzi.

 

Miasto

Marzec

Lipiec

Wrzesień

Wrzesień/marzec

Wrzesień/lipiec

Gdańsk

25

24,6

23,9

-4,40%

-2,85%

Katowice

27,3

28,8

28,1

2,93%

-2,43%

Kraków

24,1

29,4

23,2

-3,73%

-21,09%

Łódź

24,5

28,1

24,3

-0,82%

-13,52%

Poznań

23,3

26,6

22,1

-5,15%

-16,92%

Warszawa

24,6

28,3

23,9

-2,85%

-15,55%

Wrocław

20,3

23

29,1

43,35%

26,52%

Pozytywne zmiany można z kolei zauważyć we Wrocławiu, który jeszcze w lipcu pozostawał najbardziej zakorkowanym polskim miastem. Sytuacja znacznie się poprawiła w związku z oddaniem do użytku ostatniego odcinka Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Na podstawie analizy danych z Community Traffic Online, specjaliści NaviExpert stwierdzili, że oddanie do użytku całej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia znacząco ograniczyło czas i koszty podróży. Obwodnica ma długość 35 km, a jej przejechanie trwa średnio 18 minut (średnia prędkość to 116,6 km/h). Przejazd liczącą 26 km trasą przez centrum Wrocławia – w godzinach szczytu – trwał przed oddaniem obwodnicy ponad godzinę. Średnia prędkość przejazdu przez centrum miasta w marcu wynosiła 20,3 km/h, a w lipcu – 23 km/h. Dzięki nowej inwestycji zwiększyła się ona do 29,1 km/h.

Zobaczcie, jak jedzie się Autostradową Obwodnicą Wrocławia

 

 


Podobne wpisy

29.03.2024 | Aktualności drogowe

Wielkanocne podróże. Wiemy jak wyglądały...

30.01.2024 | Nawigacja NaviExpert

Podsumowanie 2023 roku w NaviExpert

21.12.2023 | Aktualności drogowe

„Driving home for Christmas”?...

01.12.2023 | Aktualności drogowe

Odcinkowy pomiar prędkości [LISTA miejsc]

25.11.2023 | Aktualności drogowe

Kierowcy pod czujnym okiem kamery [LISTA...

27.10.2023 | Aktualności drogowe

1 listopada na polskich drogach