Co z fotoradarami Straży Miejskiej?

Ustawa, w myśl której odebrano strażom miejskim uprawnienia do używania fotoradarów, weszła w życie 1 stycznia tego roku. Większość z ponad 400 urządzeń należących do straży została owinięta czarną folią, a znaki D-51 informujące o kontroli prędkości zostały usunięte.

 

źródło: AutoŚwiat

 

     Co ze starymi mandatami?

 

Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wszczęte, ale niezakończone przed 1 stycznia 2016 roku sprawy, zostaną przekazane do dalszych czynności policji, tak więc zaległe mandaty trzeba będzie zapłacić! Wykroczenie jednak przedawnia się w ciągu roku od jego popełnienia. Jeżeli postępowanie zostało wszczęte przed upływem roku, przedawnienie następuje po dwóch latach.

 

     Jaka przyszłość czeka fotoradary Straży Miejskiej?

 

Na chwilę obecną nie zapadły żadne wiążące decyzje odnośnie przyszłości fotoradarów stacjonarnych. Wątpliwości GITD w sprawie ewentualnego ich przejęcia od straży nie brakuje. Dotyczą one m.in. możliwości technicznych, jak i opłacalności takiego przedsięwzięcia. Najstarszych fotoradarów bowiem nie da się podłączyć do systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, młodsze z kolei wymagają wymiany oprogramowania i dodania tzw. integratora. Co nie mniej istotne, musiałby przejąć je nieodpłatnie, ponieważ w obecnym budżecie Inspektoratu nie przewidziano na nie środków. Na pytanie - co z fotoradarowym spadkiem - odpowiedź poznamy nie wcześniej niż w ciągu kilku tygodni. Jedynym pewnikiem jest, że definitywnie znikną miejsca okazjonalnej kontroli prędkości, gdzie strażnicy pojawiali się z fotoradarami mobilnymi.

 

     Za co aktualnie dostaniemy mandat?

 

Obecnie zdjęcia kierowcom mogą wykonywać wyłącznie urządzenia Głównej Inspekcji Transportu Drogowego. Jest to około 400 fotoradarów, w tym 29 mobilnych. Informacje te potwierdza Łukasz Majchrzak, rzecznik prasowy GITD, jak i sama Straż Miejska.

 

Z odcinkowym pomiarem prędkości spotkamy się aktualnie tylko w czterech lokalizacjach - Karniewie w woj. mazowieckim, Łosiowie w woj. opolskim, Łuszczowie w woj. lubelskim i miejscowości Zwierki - Zabłudów w woj. podlaskim. W odniesieniu do pozostałych 25 odcinkowych pomiarów prędkości trwają prace dotyczące dostarczenia energii elektrycznej, z czego 18 z nich ma rozpocząć pomiar najpóźniej pod koniec pierwszego kwartału tego roku. W przypadku kolejnych 7 lokalizacji, tj. Tarnów – Łada, Babigoszcz – Gniazdowo, Sulechów, Gwiazdowo – Piecki, Kisielnica – Stawiski, Olsztyn – Gietrzwałd oraz Tarnowskie Góry - ich realizacja przewidziana jest na ten rok – czytamy na stronie CANARDu.

 

Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle działają obecnie na 20 skrzyżowaniach. Kompletną listę kamer na światłach znajdziecie na naszym blogu.

 

O wszystkich urządzeniach jak zwykle ostrzeże Was NaviExpert i Rysiek. Znajdziecie je również na naszych mapach w serwisie traffic.naviexpert.pl.

 

     Statystycznie

 

W 2014 roku, na terenie całego kraju strażnicy miejscy i gminni wystawili w sumie 751 tys. mandatów na łączną sumę 130 mln zł, a średnio 85% kwotowo dotyczyło wykroczeń ujawnionych fotoradarem.

 

Komentarze   

 
0 #1 Michal 2016-01-25 19:07
Miejsca okazjonalnej kontroli były bardzo dobrze znane, więc obecność straży w nich nikogo nie dziwiła.
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Wyszukaj

Obserwuj nas na Facebooku

NaviExpert u Twojego operatora

NaviExpet i Play NaviExpert i T-Mobile

NaviExpert i Plus NaviExpert i Orange

Archiwum

Powered by mod LCA
Obserwuj nas na Facebooku Strona główna NaviExpert NaviExpert Newsletter Forum użytkowników NaviExpert