Naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz Pobierz

17.10.2012

Czołówka w drodze do doskonałości

Półmetek programu „W drodze do doskonałości” za nami. Na podium ciasno, mamy więc i diament
i platynę. Na diamentowej pozycji Piotr, który swoimi 1545 punktami zdublował resztę stawki. Za nim z platyną Lekkir – 691pkt i Mentos11 – 613 pkt. Kolejni Ipuzzle.pl, Jaxjj ze złotem, Bartosz, Jarek
i Maestro ze srebrem.

Udało nam się namówić liderów do uchylenia rąbka tajemnicy i zdradzenia kilku sekretów, które ulokowały ich
w czołówce tabeli.

Aktualny ranking uczestników wraz z liczbą uzyskanych punktów dostępny jest na stronie NaviExpert.

Przede wszystkim, co zaskakuje, liderzy programu „ W drodze do doskonałości” nie są zawodowymi kierowcami, a odległości, które przejeżdżają w ciągu roku, są nieznacznie dłuższe od średniej przeciętnego kierowcy. Mają również bardzo różny staż w użytkowaniu nawigacji NaviExpert.

Nagrody są więc w zasięgu rąk każdego naszego użytkownika. Warto zgłaszać każdy dostrzeżony remont, nową inwestycję drogową albo poprawkę do mapy.

Zgłaszając zmiany, użytkownicy kierują się przede wszystkim wygodą. Zdają sobie sprawę, że im więcej osób korzysta z nawigacji NaviExpert, tym lepsze i bardziej aktualne dane NaviExpert może wprowadzać na mapy. Jak uzasadnia Ipuzzle.plIm lepsze mapy, tym lepiej działa system, zbieranie statystyk i analiza danych. Doceniam też w ten sposób wysiłki NE i próbę ożywienia społeczności – co też jest korzyścią dla mnie, bo dzięki temu jest szansa, że więcej osób zacznie np. używać funkcji CB. Poza tym poleciłem NE wielu osobom i czuję się odpowiedzialny za system. Jaxjj twierdzi, że głównym motywatorem do zgłaszania zmian jest oczywiście konkurs, ale zdarzało mi się zgłaszać zmiany na długo przed ogłoszeniem tego współzawodnictwa – mówi. Jarek przyznaje duży plus za to, że w przeciwieństwie do AutoMapy i MapGo, specjaliści NaviExpert wprowadzają zmiany na bieżąco, co znacznie poprawia wiarygodność map. Lukider, jako powód, podaje chęć ulepszenia map oraz… nagrody oczywiście. Dzięki rzetelności m.in. Lukidera w Opolu już nic nas nie zaskoczy. Dokładność zgłoszeń w swoim regionie podkreśla również Piotr – Zgłaszając błąd na mapie zdecydowanie nie myślę o ilości punktów przyznanych za jego zgłoszenie, staram się by zgłoszenie było kompletne, bardzo dokładnie wyrysowane oraz potwierdzone u różnych źródeł, w tym na mapach konkurencyjnych nawigacji. Jeśli nie jestem pewny danego zgłoszenia i nie znajdę żadnego artykułu na temat planowanych przedsięwzięć w miejscu zgłoszenia, zostawiam je i nie zgłaszam. Lekkir z kolei nanosi zmiany, ponieważ chce, żeby wyznaczana przez NaviExpert trasa była jeszcze szybsza.

Zgłaszając zmiany, uczestnicy programu, kierują się również całkowitą bezinteresownością, o której wspomina Piotr – Po prostu lubię to robić. Lubię być przekonany, że dzięki mnie (w przypadku zgłoszenia, które zgłaszam pierwszy) NaviExpert kierując jakąś osobę w danej lokalizacji, bez żadnych błędów skieruje ją we właściwe miejsce – mówi. Podążający za Piotrem Mentos11 kieruje się m.in. własną satysfakcją – Sama możliwość zgłoszenia i poprawy nawigacji daje satysfakcję.

Nasi liderzy zgodnie twierdzą, że najłatwiej zdobywa się punkty w miejscach z gęstą siecią dróg. Jako idealne obszary, podają Śląsk i obszar aglomeracji warszawskiej. Mentos 11, jako swoje znaczące źródło zgłoszeń, podaje Wołomin i Ostrołękę. Ipuzzle podkreśla, że najwięcej zmian do map można zgłaszać na przedmieściach dużych aglomeracji. Z drugiej strony, liczba kierowców używających NaviExperta na takich obszarach jest większa, więc trzeba wykazać się refleksem, bo punktuje tylko ten, kto zgłosi zmianę pierwszy.

Każdy z liderów ma trochę inny sposób wyszukiwania miejsc wymagających zmian. Jaxjj zdradził nam dwa. – Pierwszy to obserwowanie otoczenia w połączeniu z uruchomioną aplikacją NE na telefonie. Drugi to miejsca, które znam i w których bywam, a wiem, że są niedokładnie opisane – mówi. Ma jeszcze jeden, który łączy te powyższe, ale aby nie ułatwiać konkurencji, zdradzi go dopiero po zakończeniu konkursu. Ipuzzle działa podobnie – Gdy mam czas, trochę zbaczam z głównej drogi lub jadę nową – taką, której nie ma jeszcze na mapie. Poza tym niezależnie od nawigacji interesuję się tym, co się dzieje w mojej okolicy – wiem więc, jakie inwestycje są realizowane i kiedy się kończą. Ułatwia to typowanie miejsc z możliwymi błędami, a z drugiej strony często mogę dołączyć do zgłoszenia źródło. Lukider, jako sposób na sukces, podaje rower. –Wsiadam na rower, jeżdżę po mieście i robię zdjęcia ulic ze wszystkich kierunków, następnie sprawdzam na mapie korkosfera.pl i jeśli nawigacja prowadzi niewłaściwie, to zgłaszam błąd – wyjaśnia. Jarek przyznaje po prostu – Jeżdżę i zgłaszam. Ewentualnie w domu śledzę mapę czy wyznaczam trasę i „w pamięci” szukam, co jest nie tak. Jak coś mi nie pasuje – staram się tam podjechać i organoleptycznie sprawdzić – mówi. Lekkir podaje, że – większość to błędy zauważone w trakcie jazdy, spora część to znane mi błędy EMapy. Niegdyś korzystałem z navi na tych mapkach, a jestem wzrokowcem. Czasami rzucę okiem czy ten asfalt lub jednokierunkowa, którą znam jest poprawnie naniesiona na mapkę – tłumaczy. Okazuje się, że nie zawsze trzeba wyjeżdżać w teren. Można, jak Mentos11, poszukiwać również w domu – Większą część zgłoszeń znajduję za pomocą zdjęć satelitarnych i lotniczych z Google maps i street view oraz ortofotomapy.

Użytkownicy NaviExpert uważają, że nagrody mogą motywować do zgłaszania poprawek. Zarówno Jaxjj jak i Lukosoft podkreślają jednak, że zgłaszali aktualności i poprawki do map jeszcze przed konkursem, a konkurs tylko dodatkowo motywuje do współzawodnictwa i walki o nagrody.

Co nas ucieszyło, program „W drodze do doskonałości”, pomimo, że Lukider walczy o telefon dla żony, podoba się nie tylko ze względu na nagrody. Użytkownicy upatrują w nim nie tylko okazji do zdobycia nowego HTC, ale również szansę na mapy doskonałe. Jaxjj podkreśla, że program doskonalenia map jest świetny. – Gdy pierwszy raz przeczytałem regulamin, stwierdziłem że NaviExpert będzie miał najbardziej aktualne mapy w Polsce. Dla Ipuzzle, program – szczególnie po wprowadzeniu przez NaviExpert nowych map – jest strzałem w dziesiątkę. – Na początku było dużo błędów. Teraz widać zdecydowaną poprawę. Oczywiście duży wpływ na ocenę map ma też dostosowanie algorytmów do aktualnej szczegółowości danych, dlatego proponuję, żeby w następnej edycji programu udoskonalić kategoryzację dróg. Program mógłby rozróżniać np. drogi nieprzejezdne od takich, które są wyspane żwirem i nie ma problemu, żeby przejechać po nich krótki odcinek – mówi i podpowiada, że warto byłoby je już wstępnie kategoryzować, patrząc jak szybko dany odcinek jest pokonywany. Lekkir podkreśla natomiast, że – lepsze mapy to szybsza droga do celu i lepszy traffic, dlatego, że inni zachęceni nagrodami również zaczną korzystać z nawigacji NaviExpert.

Jako organizatorzy programu, otrzymaliśmy też wiele cennych uwag, dotyczących tego jak w przyszłości ułatwić użytkownikom NaviExpert nanoszenie zmian na mapach. W tej chwili analizujemy nasze możliwości.

Wszystkim uczestnikom programu „W drodze do doskonałości”, słowami Ipuzzle’a, życzymy adresu zamieszkania daleko od lidera rankingu – spostrzegawczego Piotra, który pozostałym szans nie daje i jak sam podaje, już rozszerzył obszar swoich poszukiwań. – Obecnie po zgłoszeniu praktycznie wszystkich problemów w swoim rejonie, należy rejon rozszerzyć.

Czy Wy też już musicie rozszerzać swój rejon poszukiwań zmian, bo wszystkie dawno zgłoszone?

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w program!


Podobne wpisy

29.03.2024 | Aktualności drogowe

Wielkanocne podróże. Wiemy jak wyglądały...

30.01.2024 | Nawigacja NaviExpert

Podsumowanie 2023 roku w NaviExpert

21.12.2023 | Aktualności drogowe

„Driving home for Christmas”?...

01.12.2023 | Aktualności drogowe

Odcinkowy pomiar prędkości [LISTA miejsc]

25.11.2023 | Aktualności drogowe

Kierowcy pod czujnym okiem kamery [LISTA...

27.10.2023 | Aktualności drogowe

1 listopada na polskich drogach